dilluns, 4 de març del 2013

XIX MITJA MARATÓ DEL PLA DE L'ESTANY (03/03/2013)

Passades les vuit del matí vam sortir cap a Banyoles amb en Gerard per anar a còrrer la mitja marató del Pla de l'Estany. El matí començava fresc però amb el cel clar que ja preveia que el sol escalfaria aviat i seria un matí perfecte per anar a còrrer.

Deseguida vam arribar i vam aparcar. Vam agafar les bosses i vam recollir el dorsal i el xip. Ja anant cap a les instal·lacions del cn Banyoles a peu ja vam veure a amics i coneguts també recollint o ja preparant-se per còrrer.

Vam anar als vestuaris a canviar-nos i a deixar les bosses a la consigna i ràpidament a fer la foto de rigor a la sortida/arribada abans d'escalfar una mica. En Gerard, amb uns quants mesos d'entrenaments i molts quilòmetres preparant la marató de Barcelona, (suposo que ara ja es pot dir, per que ell dir-ho no ho dirà i llavors ho faig jo), volia provar fins on arriben les forces 15 dies abans. Evidentment està fort i li va anar molt bé, 1h 41', a menys d'un minut de la seva millor marca a la mitja.

A la sortida, com és habitual, molt ambient i organització impecable, abans, durant i després de la cursa. Puntualment es va donar la sortida i ràpidament es va començar a fer la fila dels més de 600 participants que teníem per davant 21 quilòmetres.

Vam sortir junts amb en Gerard però ja només sortir vaig dir a en Gerard que jo al meu ritme, que ell provés, sense fer-se mal, però que jo aniria tranquil. Ràpidament el vaig perdre de vista i vaig agafar el meu ritme i a gaudir del primer tram vorejant l'Estany i del sol.

Un cop acabada la volta ja vam entrar a Banyoles per anar direcció a Porqueres on vam arribar ràpidament, al quilòmetre 8, amb bones sensacions i sense forçar gaire però amb bon ritme, (sorprès per les bones sensacions i de passar quilòmetres sense gaire patiments). Un cop superat el pavelló de Porqueres començava el tram amb més "pujada" i el tram de camí. Aquí ja la cosa va canviar i les petites pujades costaven més i el ritme no era el mateix. 

Uns tres quilòmetres de puja-baixa i ja superat el quilòmetre tretze començava la tornada a Banyoles. Recuperat, les bones sensacions van tornar i vaig decidir agafar el ritme que portava abans. Deseguida vaig notar que anava bé, vaig aprofitar els trams de una mica de baixada per guanyar uns segons al ritme sense forçar gaire.

Ja de nou a l'Estany i més planer vaig dubtar si fer els darrers cinc quilòmetres més tranquil o intentar mantenir el ritme per veure fins on arribaven les bones sensacions. Vaig decidir mantenir i va anar bé, tant que al quilòmetre dinou vaig augmentar una mica el ritme i tot i que s'em va fer llar el darrer quilòmetre vaig aconseguir arribar bé al final on m'esperava en Gerard, ja recuperat. Al final molt content amb marca personal de 1h 46 min 40 seg, després de quasi dos anys sense fer cap mitja en asfalt.

Tot seguit dutxa i cervesa a la terrassa del cn Banyoles per guadir del sol després de l'esforç.

Ens veiem a Figueres, salut i cames.

5 comentaris:

  1. Moltes felicitats a tots dos i això es un no parar, sembla que fem competicions a veure qui la fa més grossa.
    Salut i cames i fins a la Cursa de S. Josep, a veure si podem fer una foto de família multitudinària.

    ResponElimina
  2. Això foto de familia amb molta penya!
    Si el tema no té secrets per ningú, fent km, vas millorant, no hi ha fórmula màgica.
    Salut i cames, ens veiem a Figueres

    ResponElimina
  3. Molt bé aquesta mitja... jo també espero fer la estrena de la samarreta a la cursa de Sant Josep.
    Atenció però, que hi haurà canvis en el recorregut de la Sant Josep, no es farà la volta per l´Avinguda Salvador Dalí i voltarà més pel centre de Figueres. Si no ho tinc mal entés ho anunciaran a través de la premsa aviat.

    Periku!

    ResponElimina
  4. Efectivament, han modificat el recorregut per motius aliens a l'organització. Ens veiem a Figueres.

    ResponElimina
  5. Enhora bona a les noves marques ,

    ResponElimina