dilluns, 19 de març del 2012

TERRADES - STA. MAGDALENA - PANTÀ - ST. LLORENÇ - TERRADES

Dijous passat, en Marià, en Modest, l'Albert i jo, convocats per en Modest vam quedar a Terrades per "anar a fer un passeig" mentres fèiem el recorregut de la cursa de muntanya que preparem per d'aquí a uns mesos i que organitzarà l'Ajuntament de Terrades, i a la que membres del Cames hi col·laboraran molt directament.

A dos quarts i cinc de quatre vam sortir de Terrades directes a pujar a Santa Magdalena per la dreçera que puja a La Salut, o sigui, que només començar, tots a bufar. Amb relativa comoditat vam arribar al trencant de La Salut per fer pocs metres sobre asfalt i ja agafar el camí de pujada a Santa Magdalena.

Un primer tram més còmode, segurament molts ja coneixeu el camí, per a mida que s'avançava anant-se complicant el terreny i el pendent. Segons l'aparell d'en Marià, pendents de fins el 14% però sobre els 29 minuts ja l'Albert tocava la campana a Santa Magdalena.

Tot i que la tarda no era prou clara, a dalt, vistes impressionats i durant tot el primer tram de baixada també, ara ja veient plenament el Pantà força ple tot i la poca pluja que hem tingut.

El "passeig" s'havia convertit ja en un trot continu i una mica més ràpid baixant sense treure gaire la vista del corriol, això si, prou net per còrrer. Amb en Modest de guia ràpidament vam fer el descens fins arribar al Camí natural de La Muga, que vam creuar per endinsar-nos novament en un corriol, amb més vegetació i a trams amb més pendents però que ens va portar fins a tocar l'aigua al pantà.

A partir d'aquí un tram planer al costat de l'aigua fins arribar novament al camí natural de La Muga que ens portaria fins al pont de Sant Llorenç de la Muga. Aquest tram al ser planer ja el vam fer a més bon ritme tot i haver sortit només a "passejar" i veure el recorregut.

Vam travessar la carretera i novament camí de pujada, aquesta amb menys pendent i més progressiva, amb alguns revolts per fer més fàcil la pujada. A aquest tram ja les cames comencàven a notar els quilòmetres i l'estona que feia que havíem sortit. Vam situar el segon dels punts d'avituallament i vam continuar camí fins arribar a un tram curt de tallafocs a la línea elèctrica. A continuació vorejar-la una mica i continuar camí per passar davant de diferents masos.

Tot aquest tram molt fàcil de còrrer per acabar els darrers quilòmetres amb camí molt planer amb baixada fins entrar de nou a Terrades i fer uns darrers metres dins del poble molt maco que fan que l'arribada sigui inmillorable. Total dues hores deu minuts de "passejada".

Fins aquí la part lúdica, la festiva va ser a casa d'en Modest, Gràcies!

Fins aviat, salut i cames.

1. Es tot un plaer poder fer aquestes sortides amb grup, son mes amenes i divertides, al final feliç serveix per recuperar unes forçes perdudes durant la volta.
    Salut i cames.

2. Totalment d'acord amb tu Modest. Això s'hauria d'institucionalitzar i almenys un cop al mes fer-ho. Evidentment, variant rutes i llocs.
    Preparant ja La Suada? jo no però l'espero amb ganes, espero poder-hi anar.
    Salut i cames.

3. Intentarem preparar-la el millor que puguem, tot i això, ja saps que nosaltres a un ritme de creuer per acabar el millor possible.

4. Això sempre, preparar-la. Després amb la calma, sense parar però amb la calma i com a molt còrrer els darrers tres quarts d'hora. Almenys intentar fer una mica menys que l'any anterior i patint una mica menys per arrivar més còmodes al tiveri final, jajaja.