divendres, 5 de febrer del 2010

BTT DIUMENGE 31/01/2010

Un altre diumenge més vam sortir a les vuit trenta del matí de Vila-sacra per fer una ruta pels voltants del nostre poble. Vam sortir en Manolo, en Jordi i jo donat que vam tenir les baixes d'en Dani i en Santi, (dels habituals). No feia massa fred, uns set graus però si que feia una mica de vent que ens va acompanyar durant molts trams del recorregut.

Per aquest diumenge havíem previst fer poc menys de 28 quilòmetres per que hi havia uns camins nous per nosaltres i en previsió de poder-nos perdre vam fer la ruta una mica més curta.

El primer tram era el de sempre, sortir vorejant el Manol fins a Vilanova i agafar direcció Pedret, vorejar la deixalleria i creuar la carretera de Llançà pel pont direcció al Mas Hortus. La variant però va ser aquest cop a la baixada, amb totes les lletres 17% de pendent, a on vam girar a dreta i vam iniciar camí direcció novament cap a la carretera de Llançà però per nous camins.

El primer tram força planer per bons camins per pemetien anar prou ràpid amb petits puja-baixa per acabar en una pujada una mica més intensa però curta i per bona pista fins quasi al camí per on havíem vingut de Vila-sacra.

Allà però, el "camí" que havíem previst no era tal camí, era un pas que estava net i que semblava camí però que simplement era la línea de la llum que baixava. Tot i l'imprevist vam baixar per allà força ràpid, després de passar a peu un petit fil elèctric que tancava un camp ple de vaques. Al final, obligats a girar a la dreta i tornar a saltar el fil elèctric vam trobar el camí que ens portaria per una pista ampla fins a la benzinera de la carretera de Llançà.

Al darrera de la benzinera vam agafar un camí a la dreta que ja no era pista i que començava a pujar a mida que el camí empitjorava fins que els darrers dos-cents metres era força pujada, trialera i que requeria ja d'una mica de tècnica per superar-la sense posar el peu a terra.

A partir d'aquí, tornada cap a casa força ràpid aprofitant la tendència a la baixa del camí i del vent a favor que teníem. Al final, quasi vint-i-vuit quilòmetres en una hora cincuanta minuts.

Fins aviat, salut i cames.