dimarts, 16 de febrer del 2010

BTT DIUMENGE 14/02/2010

Amb més fred del que és habitual, un grau negatiu, el diumenge vam sortir a dos quarts de nou del matí de Vila-sacra per fer una ruta amb una mica més de quilòmetres i de desnivell del que fem habitualment a les sortides "domingueres".

Aquest cop vam ser tres, en Dani, que aquest any si que agafarà la forma per fer el Cabrerès, en Jordi, que necessita quilòmetres i jo que amb la bici nova sembla que vagi més lleuger.

Al principi i fins passat Vilanova, molta fred i una mica d'aire congelat. Els dits de les mans congelats tot i portar dos guants. Només quan vam travessar la carretera de Llançà i vam agafar el camí del Mas Hortus vam començar a sentir els dits de les mans. Durant tot aquest camí, totes les basses amb aigua, congelades, algunes amb gruixos de més de tres centímetres, (es podia veure per que algun cotxe havia passat i els havia trencat).

Un cop passat el Mas Hortus i Delfià vam començar a pujar cap a Vilamaniscle, a bon ritme i amb bon camí però ple de basses. En Dani era la primera vegada que el feia i li va semblar que estava bé, bona pista i amb algun puja-baixa interessant de fer.

Ràpidament vam arribar a Vilamaniscle i vam fer el tros més dur, travessar el poble, que té una pendent mitjana d'un 8% que no està malament, i una "rampa" final del 10%, curta però intensa.

A partir d'aquí, un petit descens i tornar a pujar per anar a buscar el camí que puja fins el Puig d'Esquers però que aquest cop no vam pujar i vam tirar avall fins a Sant Silvestre. La baixada més ràpida del que és habitual per que han netejat la muntanya i millorat el camí per baixar més ràpid, (a trams quasi a 40 Km/h).

A partir de Sant Silvestre, camí més pedregós fins a Valleta que també vam fer força ràpid tot i el camí més estret i amb pedres.

A partir d'aquí només faltava pujar per la carretera de Llançà i baixar ràpidament fins a Vilajuïga i d'allà a Pedret, Vilanova i Vila-sacra. Al final, quasi quaranta-un quilòmetres de ruta i força més vent i sensació de fred tot i que la temperatura havia pujat fins quasi els 7 graus.

Fins aviat, salut i cames.

1. Pues és un itinerari dels que a mi m'agraden.
    Encara estic refredat però.

Ara bé, per fer-me una idella del ritme que m'imposareu el proper cop.

Quant vau tardar a fer els 41 km?