dijous, 30 de juliol del 2009

VILA-SACRA - NAVATA - ORFES - CALABUIG - VILAMALLA - VILA-SACRA 26/07/2009

Una sortida "diferent". Al final res del programat durant la setmana. El "personal" va demanar més ombra i vam decidir canviar la ruta 24 prevista per la ruta 9 també de les Salines -Bassegoda.
Vam quedar com sempre a les vuit del matí a Vila-sacra i vam sortir cap a les vuit i deu, en Dani, en Manolo, en Jordi i jo. Camí direcció Figueres, Vilafant, Urb. Mas Pau i cap a Navata. Just abans d'arribar, un tros de camí per un petit bosquet amb una pendent suau que ens preparava per la ruta.
A un parell de quilòmetres de Navata enllacem amb la ruta 9 que, al ser circular, ens permetia enllaçar on vulguessim. El principi bé, camí bo i força ample i amb una pendent favorable suau que ens feia anar molt còmodes durant uns quant quilòmetres. Un cop enfilem cap el bosc la cosa va canviar, va ser entrar-hi i començar a pujar, primer una pendent forta d'uns dos-cents metres per seguir amb un tros de pendent més llarg però no tant fort, una mica de descans i quan recuperes una altra forta pujada encara que també curta, i continuar pujant poc més d'un quilòmetre per sortir a un prat que ens donava a entendre que la pujada s'havia acabat.
Sortim del bosc i agafem camí a la dreta direcció a Canelles. Abans d'arribar-hi girem a l'esquerra i continuem camí. Un tros petit asfaltat i tornem a girar a la dreta per a continuació trobar-nos amb tres camins i tres gossos que corrien ap a nosaltres. Després d'un moment d'indecissió, agafem, com no, el camí que no tenia gossos i tirem endavant. Com no, el camí no era el correcte. A partir d'aquí, perduts.
Vam sortir a Orfes. Allà vam decidir tornar cap a casa direcció Bàscarà. Vam començar camí pujant, per seguir amb una petita baixada i camí planr fins a Bàscara. Allà vam travessar la N-II i vam continuar direcció Sant Mori. Només travessar, una altra pujada d'aproximadament un quilòmetre, molt constant, que girava al final a la dreta però que encara continuava pujant uns quants metres.
Agafem direcció Calabuig i pel camí, uns quants quilòmetres de pujades i baixades constants que castigaven les cames. Amb ganes ja d'arribar a casa vam agafar camí de Garrigàs on vam poder gaudir d'una forta baixada tot i que amb prou feines va ser un quilòmetre. A partir d'aquí, pedalar fins arribar al polígon de Vilamalla, després fins a El Far d'Empordà i un cop allà un darrer esforç fins arribar a casa.
Al final, 57 quilòmetres en poc més de tres hores i quart. Una dura jornada per la quilometrada feta però satisfets d'haver-ho pogut fer. Esperem un altra dia poder acabar el que vam començar. Queda pendent la ruta 9 de les Salines-Bassegoda.
Fins aviat. Salut i cames.