dilluns, 22 de juny del 2009

TOCATS PER LA TRAMUNTANA (21/06/2009)

Un diumenge més vam sortir en bici alguns membres del Cames, tot i que aquesta vegada vam tenir algunes baixes però amb una alta, en Marià, que finalment es va apuntar a sortir. Les baixes, algunes justificades i altres no, en Jordi, en Santi i en Josep.

Vam sortir com cada diumenge a les 8 del matí de Vila-sacra però aquest cop en direcció Figueres, (la primera vegada desde que vam començar el blog), en Dani, en Manolo, en Marià i jo mateix. El vent de tramuntana bufava però no massa fort. Vam sortir direcció Figueres vorejant el Manol però per darrera de l'Aki fins arribar a la Ronda Sud. Vam travessar Figueres i per darrera l'Hotel Ronda vam creuar direcció Vilafant per la piscina.

Destacable i impressionant les destrosses que han fet als camps i camins de tota la zona de Vilafant, Borrassà i Santa Llogaia. Necessitem infraestructures d'acord però no a qualsevol preu. Realment val la pena veure-ho, (i no val en cotxe per que no s'aprecia realment la magnitud), per ser conscient de la "bestialitat d'infraestructura" que fan, tant l'Ave com la Mat.

Un cop passat Vilafant i arribant a Mas Pau, sorpresa, el camí del darrera de la urbanització, asfaltat. Aquest tros de camí d'aproximadament 1 km era un abocador amb feines a passar en bici per les restes que hi havia i la quantitat de pedres, ara quasi es fa amb els vulls tancats, fins i tot sembla que el cami ja no fa pujada.

Abans d'arribar a Navata una mica de pujada per dintre d'un petit bosquet que ens porta, abans d'arribar a Navata a enllaçar amb la ruta 9 que vam seguir una estona. Per cert, una altra "petita" obra, aquesta de gas, que ha obert un "passadís" pel mig de camps i camins fins a Navata per que passi el gas. Aquest tros de la ruta 9 del millor del dia, amb bons camins per pedalar, entrada a bosquets i pujades, baixades, herba alta, humitat,..., per tornar a la civilització aprop de Pontós on vam notar que començava a bufar fort la tramuntana. Baixada i pedant fort per poder avançar una mica.

A un quilòmetre de Pontós gir a l'esquerre vorejant l'autopista per una baixada ràpida, i amb el camí força millor que la darrera vegada que havíem passat, que ens deixà a l'entrada de Creixell. D'allà a Borrassà i Santa Llogaia, tramuntana i més tramuntana forta.

A Santa Llogaia, què dir, una pena tot el que estan fent a aquella zona. Sense comentaris.

Un cop a Figueres, en Marià ens abandonà per anar cap a casa i la resta vam seguir de tornada fins a Vila-sacra i completar els 41 quilòmetres de la jornada.

Fins aviat companys, salut i cames.

1. Hi ha una ruta més que típica que tots qui practican asiduament l'esport del ciclisme, acaven per fer un o varies vegades.
    La ruta verda del carrilet. Que aprofitant el recorregut d'una antiga via ferrea de vapor, ja en desús, el que han fet, es reemplenar-la de terra, i convertir-la en pista forestal per ciclistes.
    LLogicament, el recorregut presenta els desnivells mínims, necessaris per l'ús ferroviari. Tot i que força constants. I una amplada pròpia de la circulació bidireccional d'aquest tipus de trasport.

Santi

2. El paisatge es preciós. Els punts d'avituallament, molt abundants al llarg del recorregut.

Hi han tres etapes. Que se solen realitzar per separat. Malgrat estar enllaçades i amb perfecta continuitat.

En sentit de baixada:
    La 1a: De Ripoll, fins Olot. La 2a: D'Olot fins Girona. I la 3a de Girona fins St Feliu de guixols, a nivell del mar. Es pot elegir qualsevol de les tres, tot i que la darrera és la més concorreguda.

Doncs apa, ja teniu 3 propostes més.
    Anim !

Santi

3. Gràcies Santi, les anirem proposant a les següents enquestes però hauries dde tenir en compte que haurien de ser rutes més properes i de fàcil comunicació i aquestes molt no ho son o impliquen, com a mínim 5 o 6 hores entre desplaçaments i rutes i molta gent per diferents motius no pot.
    De totes maneres es proposaran.